דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת משותפת לילדים מתחת גיל שלוש 

מאת    [ 13/01/2016 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2254 פעמים ]

גירושים הם טראומה לכל המעורבים בכך. כאשר אנחנו מתגרשים מבן או מבת הזוג שלנו אנחנו סובלים מכאב רב וממפח נפש. כאשר יש לנו ילדים מבן או מבת הזוג הגירושים הופכים לתהליך מורכב וקשה אף יותר. עלינו המבוגרים מוטלת האחריות לטפל בילדים שלנו ולהחליט מי יגדל אותם; גם אנחנו וגם בת זוגנו, או רק אחד מאתנו. ברוב המקרים של גירושים שבהם לזוג יש ילד מתחת לגיל שלוש, המשמורת הבלעדית על הילד תעבור באופן מידי לאם בשל הקשר המיוחד שיש לה עם הפעוט.

מאמר זה יציג את הטענה שגם הקשר של הפעוט עם אביו חשוב מאוד ומשמעותי להתפתחות התקינה שלו. הקשר של הפעוט עם האב לעיתים נדחק הצידה בשל חשיבות הקשר של הפעוט עם האם. בשל כך, אבות רבים לא זוכים למשמורת משותפת עם גרושתם על ילדם המשותף והם נתקלים בקשיים רבים בדרך להשגת מטרה זו.

אבות שמתעקשים לקחת חלק פעיל בגידול ילדם הפעוט יכולים להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין שיסייע להם דרך בית המשפט להגיע למשמורת משותפת עם גרושתם. הילד והאב ירוויחו שניהם מהמשמורת המשותפת, ובמקרים רבים משמורת זו תסייע גם לאם עצמה.

על חשיבות הנוכחות של האם והאב בחיי הפעוט

מחקרים פסיכולוגיים רבים הוכיחו שהנוכחות הן של האם והן של האב בחיי הפעוט היא חשובה מאוד. התינוק והפעוט מגלים את העולם דרך הזדהות עם ההורים שלהם. כאשר אחד ההורים לא נוכח באופן קבוע בחיים שלהם, התינוק או הילד הצעיר יכולים לחוש חרדה, חוסר יציבות וגם פחד. נוכחות שני ההורים מעניקה לילד תחושת ביטחון ועקביות בהתפתחות שלו לטווח ארוך והן בחיי היומיום שלו.

כאשר האב נוכח בחייו של הפעוט או הפעוטה הם יכולים ליצור אתו קשר משמעותי. הקשר המשמעותי עם האב מהווה חלק חשוב מתחושת הרווחה והאהבה של הילד. לילד אין זה משנה מדוע האב לא נמצא אתו והוא חש את היעדרותו כדחייה. לכן כאשר האב מעוניין במשמורת משותפת יש לאפשר לו לאהוב ולגדל את ילדו ובכך למנוע מהפעוט רגשות של דחייה, תסכול ועלבון.

על עיצוב האישיות של הפעוט והשפעת האב עליה

הקשר המשמעותי של הפעוט או הפעוטה עם אביהם יכולים לתרום המון לתחושת הזהות העצמית שלהם. על ידי הזדהות עם האב הפעוט לומד להיות קשור לא רק לאימא שלו, הוא לומד להתמודד עם פרידות וגם ליהנות מחברה של אנשים שונים. הקשר עם האב מעניק לפעוט גם הזדהות עם דמות גברית ותחושה של הכרה.

בנוסף לכך הקשר עם האב מאפשר לפעוט לא להיות תלוי רק בהורה אחד. כך המרחב הנפשי, הפיזי והיומיומי של הפעוט גדל. הוא לומד שאפשר לכעוס על אבא ועל אימא, שיש לו שני בתים ושתמיד יהיה מי שיאהב אותו ויטפל בו. כך למשל כאשר הפעוט עוסק בפעילויות פשוטות כמו הליכה לים או לבריכה הוא זוכה לחוות זאת פעמיים: פעם אחת עם אימא ופעם אחת עם אבא. הקשר עם האב מעשיר את החיים הפנימיים והחיצוניים של הפעוט בחוויות, רגשות ורשמים.

לא צריך לבחור בין אימא לאבא

לסיכום, ניתן לומר שגירושים הם לא שם נרדף לבחירה בין אימא או לבין אבא. כאשר אנחנו מתגרשים כדאי לנו לאפשר לילד שלנו לחיות עם שני ההורים שלו. כך הילד ייהנה מגירויים רבים יותר, תמיכה וחוויות חיים עשירות. כל אלו יסייעו לילד להתגבר על הטראומה של הגירושים ולהתפתח התפתחות תקינה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב